تطور الفكر التربوي للفنون / (Record no. 400)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 03632nam a22002775i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-CaNGU
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20240917123927.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 170911s2011 ua a grb 000 0 ara d
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9789770527207
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9770527203
040 ## - CATALOGING SOURCE
Transcribing agency EG-CaNGU
Original cataloging agency EG-CaNGU
Language of cataloging ara
Modifying agency EG-CaNGU
Description conventions rda
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 707.1
Item number أ ح ت
Edition number 23
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أحمد، غادة مصطفى،
Relator term مؤلف.
9 (RLIN) 598
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تطور الفكر التربوي للفنون /
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement الطبعة الأولي.
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture القاهرة، مصر :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer مكتبة الأنجلو المصرية،
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2011.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 232 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 24 سم
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term unmediated
Media type code n
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Carrier type code nc
Source rdacarrier
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note يشتمل علي إرجاعات ببليوجرافية.
520 3# - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. إن تطور الفكر التربوي للفنون يعكس فكر ثقافات خاصة ومتميزة، لونت كل حضارة إنسانية بخصوصية فريدة ومميزة. وهذه الخصوصية لا تنفي وجود خصائص مشتركة مع باقي الحضارات الإنسانية. وتعكس الفنون الكثير من التعددية الثقافية لما تتميز به من تشابه واختلاف، وتنوع ووحدة. وتضم الفنون وحدة العناصر الأساسية المكونة للفكر التربوي لهذه العناصر، بحيث تتمايز وتتكامل داخل كل حضارة، كما تتنوع أيضًا في الحضارة الواحدة. وتعكس فنًا متميزًا جاء نتاجًا لمعتقدات واتجاهات وقيم جمالية على مر العصور.<br/>وهذا الكتاب محاولة للانفتاح على الفكر التربوي للفنون المصرية المحلية والعالمية، في محاولة لتكوين الوعي بالذات الحضارية، وتكوين الوعي بالآخر، واحترام فكره الثقافي بهدف التواصل الحضاري. وذلك لأن الحوار الثقافي ينمو ويزدهر وفق منطق التفاعل والمثاقفة، أما الانغلاق على الذات فيؤصل للرؤية أحادية الجانب التي لا تغذيها روافد التنوع داخل الفكر والفن. كما يهدف هذا الكتاب إلى التواصل الحضاري واحترام الآخر من خلال إلقاء الضوء على المشترك الإنساني العام بين مختلف الحضارات لتأصيل بنية معرفية للتعايش الحضاري المعاصر، تنطلق من الفكر والفن. --
Assigning source مقدمة من المؤلف.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Art in education
General subdivision history.
Source of heading or term NGU-sh
9 (RLIN) 6428
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رفاعي، أنصار محمد عوض الله،
Relator term مؤلف.
9 (RLIN) 599
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name المهدي، لمياء محمود يوسف،
Relator term مؤلف.
9 (RLIN) 600
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Price effective from Koha item type
    Dewey Decimal Classification     General Collection Library D Library D 09/11/2017 707.1 أ ح ت 1001012 08/14/2024 09/11/2017 Book