تطور الفكر التربوي للفنون / (Record no. 400)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 03632nam a22002775i 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-CaNGU |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20240917123927.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 170911s2011 ua a grb 000 0 ara d |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
International Standard Book Number | 9789770527207 |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
International Standard Book Number | 9770527203 |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Transcribing agency | EG-CaNGU |
Original cataloging agency | EG-CaNGU |
Language of cataloging | ara |
Modifying agency | EG-CaNGU |
Description conventions | rda |
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
Classification number | 707.1 |
Item number | أ ح ت |
Edition number | 23 |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | أحمد، غادة مصطفى، |
Relator term | مؤلف. |
9 (RLIN) | 598 |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | تطور الفكر التربوي للفنون / |
250 ## - EDITION STATEMENT | |
Edition statement | الطبعة الأولي. |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
Place of production, publication, distribution, manufacture | القاهرة، مصر : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer | مكتبة الأنجلو المصرية، |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2011. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 232 صفحة : |
Other physical details | إيضاحيات ؛ |
Dimensions | 24 سم |
336 ## - CONTENT TYPE | |
Content type term | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - MEDIA TYPE | |
Media type term | unmediated |
Media type code | n |
Source | rdamedia |
338 ## - CARRIER TYPE | |
Carrier type term | volume |
Carrier type code | nc |
Source | rdacarrier |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
Bibliography, etc. note | يشتمل علي إرجاعات ببليوجرافية. |
520 3# - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | إن تطور الفكر التربوي للفنون يعكس فكر ثقافات خاصة ومتميزة، لونت كل حضارة إنسانية بخصوصية فريدة ومميزة. وهذه الخصوصية لا تنفي وجود خصائص مشتركة مع باقي الحضارات الإنسانية. وتعكس الفنون الكثير من التعددية الثقافية لما تتميز به من تشابه واختلاف، وتنوع ووحدة. وتضم الفنون وحدة العناصر الأساسية المكونة للفكر التربوي لهذه العناصر، بحيث تتمايز وتتكامل داخل كل حضارة، كما تتنوع أيضًا في الحضارة الواحدة. وتعكس فنًا متميزًا جاء نتاجًا لمعتقدات واتجاهات وقيم جمالية على مر العصور.<br/>وهذا الكتاب محاولة للانفتاح على الفكر التربوي للفنون المصرية المحلية والعالمية، في محاولة لتكوين الوعي بالذات الحضارية، وتكوين الوعي بالآخر، واحترام فكره الثقافي بهدف التواصل الحضاري. وذلك لأن الحوار الثقافي ينمو ويزدهر وفق منطق التفاعل والمثاقفة، أما الانغلاق على الذات فيؤصل للرؤية أحادية الجانب التي لا تغذيها روافد التنوع داخل الفكر والفن. كما يهدف هذا الكتاب إلى التواصل الحضاري واحترام الآخر من خلال إلقاء الضوء على المشترك الإنساني العام بين مختلف الحضارات لتأصيل بنية معرفية للتعايش الحضاري المعاصر، تنطلق من الفكر والفن. -- |
Assigning source | مقدمة من المؤلف. |
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Art in education |
General subdivision | history. |
Source of heading or term | NGU-sh |
9 (RLIN) | 6428 |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | رفاعي، أنصار محمد عوض الله، |
Relator term | مؤلف. |
9 (RLIN) | 599 |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | المهدي، لمياء محمود يوسف، |
Relator term | مؤلف. |
9 (RLIN) | 600 |
Withdrawn status | Lost status | Source of classification or shelving scheme | Damaged status | Not for loan | Collection code | Home library | Current library | Date acquired | Full call number | Barcode | Date last seen | Price effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dewey Decimal Classification | General Collection | Library D | Library D | 09/11/2017 | 707.1 أ ح ت | 1001012 | 08/14/2024 | 09/11/2017 | Book |